Vi använder kunduppgifter om dig i S-gruppens ägarkunds- och kundregister för att rikta S-gruppens och våra samarbetspartners, såsom varuleverantörernas, kommunikation, marknadsföring och innehåll, så att vår kommunikation är så kundanspassad som möjligt och det är lätt för dig att hitta de produkter som intresserar just dig.
Vi riktar marknadsföring både i S-gruppens egna kanaler (t.ex. webbplatser, mobilapplikationer, e-post) och i externa kanaler såsom sociala medier (Facebook). I riktandet i externa kanaler tar vi hjälp av våra mediesamarbetspartner (Google och Sanoma).
Videolänken leder dig till en extern service från S-gruppens webbplats. Kolla services dataskyddsinformation om behandling av personuppgifter. Om det behövs kan du slå på undertexterna i inställningarna bakom växelknappen.
När vi riktar marknadsföring och innehåll till olika kundkategorier använder vi bland annat grundläggande kunduppgifter, kundkategorisering och köpuppgifter. Vi tar fram innehåll som är ännu mer anpassade för dig genom att personalisera S-gruppens digitala tjänster och riktad kundkommunikation. Vi personaliserar innehåll både för inloggade kunder och baserat på webbläsarcookien. Exempel på personalisering är produktrekommendationer, receptrekommendationer och rekommendationer om förmåner och innehåll.
Videolänken leder dig till en extern service från S-gruppens webbplats. Kolla services dataskyddsinformation om behandling av personuppgifter. Om det behövs kan du slå på undertexterna i inställningarna bakom växelknappen.
Produktrekommendationer
Produktrekommendationer gör det enklare för dig att hitta de produkter som intresserar just dig i S-gruppens webbutiker. Vi använder också produktrekommendationer vid marknadskommunikationen. Vi ger produktrekommendationer på produkt-, produktgrupps- och varumärkesnivå. En rekommendation är baserad på köpuppgifter på produktnivå och på kundkategorisering. Vi försöker rekommendera dig produkter som har köpts av kunder med liknande köpbeteende eller produkter som du tidigare har köpt.
Rekommendationer om förmåner och innehåll
Rekommendationer om förmåner och innehåll hjälper dig att hitta förmåner, kampanjer, evenemang och meddelanden om S-gruppens digitala tjänster, till exempel S-mobil, som just du är intresserad av. I en rekommendation utnyttjas köpuppgifter, till exempel vilka verksamhetsställen du har besökt och vad du har köpt. Vi använder också demografiska data och webbläsardata om digitala tjänster. En rekommendation skapas genom att kombinera information om besök i olika tjänster med den typ av innehåll andra liknande kunder är intresserade av.
Receptrekommendationer
Syftet med receptrekommendationen är att hjälpa dig att enkelt hitta recept som just du är intresserad av i S-gruppens webbtjänster, till exempel Samarbeten. I en receptrekommendation utnyttjas cookies, webbläsarinformation och receptinformation. Rekommendationen är baserad på recept du har sett tidigare.
Läs mer om marknadsföring och dataskydd här.