27.11.2023 | Asiakkuus
Vi skickar till ägarkunder e-postmeddelanden, där vi ber att den e-postadress som meddelats till oss bekräftas, om den fortfarande är obekräftad. Dessa e-postmeddelanden är inte nätfiskemeddelanden.
Vi ber kundägare bekräfta den e-postadress de meddelat till oss. Genom verifieringen av adressen säkerställer vi att den e-postadress som ingår i dina uppgifter i S-gruppens ägarkunds- och kundregister är korrekt och att du har tillgång till e-posten i fråga. Det är en fördel för kunden att bekräfta sin adress: med en verifierad e-postadress säkerställer vi att personliga meddelanden och kundmeddelanden säkert når rätt person. Vi kan även tillhandahålla bättre kundservice framöver, då kunden har en möjlighet att sköta ärenden med oss genom att skicka meddelanden från den verifierade adressen eller svara på meddelanden som vi har skickat till den verifierade adressen.
Du kan bekräfta din e-postadress antingen i S-mobil eller genom att logga in på Oma S-kanava på http://www.s-kanava.fi/login. Du kan bekräfta adressen i S-mobil i avsnittet Jag, under Mina uppgifter. I Oma S-kanava kan du bekräfta adressen på fliken Mina uppgifter/Kunduppgifter och uppgifter om ditt hushåll. I tjänsten kan du se vilken e-postadress du har meddelat till oss och kan även ändra den. Om adressen inte har bekräftats, uppmanas du att bekräfta den genom att klicka på knappen Bekräfta. Då du klickar på knappen skickas en bekräftelsekod till den e-postadress som du har uppgett. Skriv den i fältet som är avsedd för koden. Vid behov kan du samtidigt ge tillstånd till marknadsföring för e-post och mobila enheter. På Oma S-kanava kan du även i en större omfattning kontrollera användningen av dina kunduppgifter genom att lämna olika förbudsuppgifter.
Meddelanden om begäran om bekräftelse är inte nätfiske. Vi skickar aldrig en bekräftelsekod i det meddelande där kunden ombes att bekräfta sin adress. Du får en bekräftelsekod till den e-postadress du har uppgett först efter att du har bett om en kod (genom att klicka på knappen Bekräfta) då du är inloggad i S-mobil eller Oma S-kanava. Då du bekräftar din adress ber vi dig inte heller uppge några personuppgifter, endast ange den bekräftelsekod som du har fått. Bekräftelsekoden är giltig endast under en viss tid. Kontrollera även dina mappar för skräppost och reklam, om du inte genast får en bekräftelsekod till din e-post. Det kan hända att meddelandet har dirigerats till denna mapp.
Det är inte nödvändigtvis möjligt att bekräfta alla e-postadresser. Det är inte möjligt att bekräfta adresser som till exempel slutar på @iki.fi. Om det inte är möjligt att bekräfta adressen kan du meddela en annan e-postadress till oss. Det är inte obligatoriskt att bekräfta e-postadresser. Framöver skickar vi dock inte till exempel bonusmeddelanden till e-postadresser som inte har bekräftats.