Asiakastietoja käsittelevät vain henkilöt, joiden työtehtävät sitä edellyttävät. Pääsy henkilötietoihin on suojattu henkilökohtaisilla käyttäjätunnuksilla ja rajattu vain kunkin työtehtävien edellyttämiin tietoihin.
S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisterin henkilötietoihin liittyvää asiakaspalvelua hoidetaan toimipaikkojen asiakaspalvelu- ja asiointipisteissä ja S-ryhmän asiakasomistajapalvelussa (keskitetty puhelinpalvelu ja palautekäsittely).
Markkinointiin asiakasomistajien tietoja voivat hyödyntää kaikki S-ryhmän yritykset ja S-ryhmän yhteistyökumppanit. S-ryhmän yhteistyökumppaneiden merkkinointi toteutetaan joko lähettämällä viestit SOK:lta tai luotetun alihankkijamme toimesta (esim. painotalo), jolle kohderyhmä toimitetaan. Emme siis tätä varten luovuta asiakastietoja yhteistyökumppaneille.
Asiakastietoja käytetään myös S-ryhmän liiketoiminnan kehittämiseksi, jotta S-ryhmän yritykset pystyvät tuottamaan asiakasomistajille mahdollisimman hyviä ja osuvia palveluita ja etuja. Analytiikassa ei koskaan käsitellä yksittäisen asiakkaan tietoja, vaan asiakastietoja käsitellään aina asiakasryhmittäin. Analytiikkatarkoituksiin asiakastiedot on myös pseudonymisoitu, eli muutettu sellaiseen muotoon, josta yksittäinen asiakas ei ole suoraan tunnistettavissa. Analytiikkatarkoituksissa asiakastietoja käsittele vain nimetty erityisasiantuntijoiden joukko.