Om du inte vill få opinions- och marknadsundersökningar, exempelvis kundnöjdhetsundersökningar, kan du meddela om ett förbud mot enkäter till S-gruppens ägarkunds- och kundregister. Du kan meddela om ett förbud
- genom en länk i meddelanden om enkäter som skickas per e-post
- genom att logga in i Oma S-kanava och själv lägga till ett förbud i dina uppgifter
- genom att besöka ägarkundstjänsten (i nästan alla Prisma- och Sokos-affärer)
- genom att skicka en begäran om ett förbud med responsblanketten (välj ämnet Ägarkundsrelationen, S-förmånskortet och Bonus)
- genom att ringa till S-gruppens ägarkundstjänst på tfn 010 76 5859 (må–fr 9-16, samtalets pris 0,084 €/min.) eller
- genom att skicka e-post direkt till den personuppgiftsansvarige på adressen tietosuoja.asiakkuus@sok.fi.
Förbudet påverkar de processer för att plocka ut adresser som genomförs efter att du meddelat om förbudet. I vissa fall kan du få en enkät ännu efter att du meddelat om förbudet, om adresserna för nästa enkät redan plockats ut innan du meddelade om förbudet