De uppgifter som presenteras i S-mobil baserar sig på separata kundregister för respektive tjänst. För SOK:s del på uppgifterna i S-gruppens ägarkunds- och kundregister och för de tjänsters del som S-Banken tillhandahåller på uppgifterna i S-Banken-koncernens kundregister. Varje tjänsteleverantör svarar självständigt för dataskyddet och datasäkerheten i sitt avsnitt.
Du kan ta del av hur de olika tjänsteleverantörerna hanterar dina personuppgifter:
- För SOK:s del S-gruppens ägarkunds- och kundregister på https://tietosuoja.s-ryhma.fi/sv/vilka-uppgifter-samlar-vi-in-och-vad-anvander-vi-dem-till/som-s-formanskortskund/
- För S-Banken-koncernens kundregisters del på https://www.s-pankki.fi/sv/dataskydd/
När lagstiftningen så kräver ber vi om ett separat samtycke att använda de personuppgifter som samlats in via S-mobil för ett visst ändamål. Du kan ta del av de personuppgifter som S-mobil hanterar och administrera dem i inställningarna i S-mobil.
Du kan också hantera SOK:s användning av personuppgifter och marknadsföringstillstånd i allmänhet genom att logga in på S-användarkonto, och för S-Bankens del på S-Bankens webbank eller genom att kontakta tjänsteleverantörernas kundtjänst. S-mobil kan skicka aviseringar om bland annat förmånskuponger eller information till kunden. Du kan hantera aviseringsinställningarna i S-mobil. Oberoende av inställningarna i S-mobil kan vi skicka dig meddelanden (till exempel i anslutning till produkt- eller informationssäkerhet eller avtalsvillkoren).