Käytämme asiakasryhmittelyjä ja profilointeja myynnin analysoimisessa, palveluiden ja valikoiman kehittämisessä ja suunnittelussa sekä markkinoinnin ja sisältöjen kohdentamisessa.
Käytämme asiakasryhmittelyjen laskennassa sinusta S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisterissä olevia asiakastietoja. Tällaisia tietoja voivat olla perustietosi (esim. syntymävuosi, asiakkuuden kesto, asuinalue), ostotietosi joko ostotapahtuman tai tuotetasoisen ostotiedon tarkkuudella sekä verkkokaupoista ja digipalveluista, kuten S-mobiilista, kerättävä käyttötieto.
Käytämme asiakasryhmittelyjen laskennassa erilaisia laskentakeinoja ja -logiikkaa. Ne voivat perustua yksinkertaisiin sääntöihin asiakkaiden ostokäyttäytymisestä tai niiden taustalla voi olla monimutkaisempia matemaattisia malleja. Asiakasryhmittelyt pyrkivät ennustamaan tarpeitasi, ostokäyttäytymistäsi tai elämänvaiheeseesi liittyviä piirteitä.
Esimerkkejä asiakasryhmittelyistä ovat esim. tieto siitä, oletko S-mobiilikäyttäjä vai et, millainen olet päivittäistavaraostajana, Sokos-asiakkaana tai ABC-asiakkaana.
Voit tarkastaa omat asiakasryhmittelysi kirjautumalla S-käyttäjätilille. Asiakasryhmittelysi löydät välilehdeltä Omat tiedot/Rekisteritiedot.