Det användningssyfte för personuppgifter som är synligast för dig är tillhandahållandet av ägarkundsförmånerna. För att kunna betala exempelvis Bonus på inköp behöver vi information om personer som hör till samma ägarkundshushåll, deras S-Förmånskort och deras bonusinköp. Vi riktar produkter och tjänster till dig bland annat utifrån var du bor, var du brukar handla och vad du brukar köpa.
Vid tillhandahållandet av nyttotjänster som hör till ägarkundssystemet, såsom butiksdelen i S-mobil, S-användarkonto, de elektroniska kvittotjänsterna och tjänsten Mina köp, används dina personuppgifter för att du alltid ska kunna se dina aktuella uppgifter och förmåner i tjänsten.
Vi riktar kommunikation, marknadsföring och innehåll utifrån kunduppgifterna. På så sätt får du den information som passar dig bäst om S-gruppens tjänster, läget för din kundrelation och nyttiga tips.
Dina kunduppgifter används även för att tillhandahålla tjänster som anknyter till ditt ägarkundskap vid kundservicedisken eller per telefon. Och för att S-gruppens utbud av tjänster – affärer, restauranger, hotell, trafikbutiker – ska betjäna dig och andra ägarkunder så väl som möjligt använder vi också dina kunduppgifter för analys, kundkategorisering och profilering som används för att utveckla S-gruppens affärsverksamhet. Uppgifterna används också för andelslagets medlemsadministration, exempelvis för att hantera medlemsförteckningen och andelsavgifterna samt ordna fullmäktigeval.