Till startsidan

Enkäter

Undersökningsenkäter inom S-gruppen

Genom enkätundersökningar utvecklar S-gruppen sin affärsverksamhet så att den bättre tillgodoser kundernas behov. Enkätundersökningar gör det möjligt för kunderna att göra sin röst hörd, så att kunderna är i centrum för vår utveckling. Genom enkäter vill vi förstå våra kunders upplevelser, preferenser och förväntningar inom olika teman. Enkätundersökningar används till exempel för att förbättra tjänster och produkter samt för att utveckla nya produkter och tjänster. Genom kundnöjdhetsmätningar strävar vi ständigt efter att förbättra kundupplevelsen på våra verksamhetsställen och i fråga om tjänsterna. Våra kunders åsikter är mycket värdefulla för oss. Genom att svara kan du påverka S-gruppens framtida utveckling. Vi kan i samband med vissa enkätundersökningar förena de svar som lämnats med kunduppgifter, såsom kundklassificeringar eller köpdata, för att utveckla våra tjänster. Att koppla samman svaren med kunduppgifter hjälper oss att bättre förstå svaren. Om svaren kan förenas med kunduppgifter kommer vi att informera om detta i undersökningsinbjudan. Behandlingen grundar sig på vårt berättigade intresse, och du kan motsätta dig behandlingen genom att kontakta oss via e-post på tutkimuskyselykielto@sok.fi. Resultaten av undersökningarna presenteras alltid så att svarspersonernas identitet inte framgår av dem. Svaren sparas i två år.Om du i framtiden inte längre vill ta emot undersökningsinbjudningar från S-gruppen kan du ange ett förbud mot kundundersökning och förfrågningar i kommunikationsinställningarna i ditt S-användarkonto eller i S-mobil, eller via e-post till tutkimuskyselykielto@sok.fi. Vänligen inkludera ditt namn och ditt 10-siffriga medlems-/kundnummer, som du hittar på ditt S-Etukortti kort intill namnet på ditt andelslag.Mer information om hur personuppgifter behandlas och om dina rättigheter finns i integritetspolicyn för S-gruppens ägarkunds- och kundregister på www.tietosuoja.s-ryhma.fi/sv/s-gruppens-agarkunds-och-kundregister. Om du har frågor eller kommentarer om våra enkäter, ta kontakt per e-post på tutkimukset.s-ryhma@sok.fi. Ange i ditt meddelande vilken enkät din kommentar gäller. Om du vill ge respons om servicen på ett verksamhetsställe, göra en reklamation eller till exempel ställa frågor om en produkt eller tjänst, skicka ett meddelande via S-kanava så vidarebefordras responsen direkt till rätt person Responsblankett – S-kanava. Om du vill framföra önskemål om sortimentet går det att lämna produktönskemål till S-market och vissa Sale-butiker på webbplatsen Sinuntoive.