Till startsidan
Till startsidan

Som S-Business-kund

S-Business Oy erbjuder tjänster för sina företagskunder med hjälp av S-Business-betaltidskortet, som fungerar som betalningsmedel på S-gruppens över 1 600 verksamhetsställen i Finland.Vi använder personuppgifter för att producera tjänsten (t.ex. beställning av kort, fakturering) samt för kommunikation med kunderna. Dessutom kan uppgifterna i vårt kundregister behandlas för marknadsföring och kundkommunikation av till S-gruppen hörande sammanslutningar samt samarbetspartner. Vi sänder våra kunder kundkommunikation om S-Business-förmåner eller nya funktioner samt digital marknadsföring (e-post eller mobil) i enlighet med den gällande lagstiftningen vid den aktuella tidpunkten. Vi kan till exempel skicka uppgifterna om kortets nya funktioner och användningsmöjligheter på S-gruppens verksamhetsställen per e-post. I frågor som rör dataskydd, korrigering av felaktiga uppgifter eller förbud mot direktmarknadsföring kan du kontakta kundtjänsten för S-Business s-business@sok.fi. Du kan läsa mer om vår behandling av personuppgifter i dataskyddsbeskrivningen för S-Business Oy.

Vanliga frågor

Nedan hittar du svar på de vanligaste frågorna om kunddataskydd. Vi har delat in svaren efter ämne. Om du har en fråga som du inte hittar svaret på nedan, eller om du vill ge feedback på våra dataskyddssidor, vänligen kontakta tietosuojavastaava@sok.fi.

S-Business kunder

Vilka uppgifter samlas in om mig?

Vi samlar in följande uppgifter om våra kunder:
  • namn och kontaktuppgifter (t.ex. telefonnummer, e-postadress, kortets leveransadress, faktureringsadress)
  • modersmål
  • eventuellt förbud mot marknadsföring
  • bilens registreringsnummer vid bränslefakturering
  • köptransaktioner
  • chattsamtal

Vart ska jag meddela om det finns fel i mina uppgifter?

Du kan kontakta S-Business kundtjänst via adressen s-business@sok.fi.

Vad används mina personuppgifter till?

Vi använder personuppgifter för att producera tjänsten (t.ex. beställning av S-Business-kort, fakturering) samt för kommunikation med kunderna. Uppgifter i vårt kundregister kan också behandlas för S-gruppens sammanslutningars och samarbetspartners marknadsföringsändamål.

Varför får jag marknadsföring av er till min arbets e-post?

Vi kan skicka ut kundinformation om S-Business-förmåner eller nya funktioner samt elektronisk marknadsföring (e-post eller mobil) till våra kunder. Vi kan till exempel skicka uppgifterna om kortets nya funktioner och användningsmöjligheter på S-gruppens verksamhetsställen per e-post.

Hur kan jag förbjuda marknadsföring?

Du kan förbjuda direktmarknadsföring genom att kontakta vår kundtjänst på s-business@sok.fi.