Uppgifter om dig i S-gruppens ägarkunds- och kundregister
Har du använt S-Förmånskortet eller beställt vårt nyhetsbrev till din e-postadress? Har du loggat in på ditt S-användarkonto för att beställa mat hem med robotleverans? Använder du S-mobil? Syftet med S-gruppens ägarkundsystem är att förverkliga S-gruppens grundläggande uppgift – att tillhandahålla tjänster och förmåner för våra ägarkunder. För att lyckas med detta behöver vi information om våra kunder.Det finns uppgifter om dig i S-gruppens ägarkunds- och kundregister om
- du är ägarkund, det vill säga medlem, i ett andelslag
- du tillhör ett ägarkundshushåll eller
- du har gett kundrespons, tagit i bruk någon av våra digitala tjänster, exempelvis identifieringstjänster eller gjort köp i våra webbutiker.
Hur kontrollerar jag mina egna uppgifter?
Du kan enkelt kontrollera, skriva ut och spara dina uppgifter i S-gruppens ägarkunds- och kundregister genom att logga in på ditt S-användarkonto. På ditt S-användarkonto kan du beställa och ladda ner elektroniska registerutdrag, som till exempel innehåller grundläggande uppgifter om din ägarkundsrelation, dina inköp och kundgrupperna. Du ser dina lagrade uppgifter under Omat tiedot/Rekisteritiedot (Mina uppgifter/Registeruppgifter). Kontroll av personuppgifter kräver stark autentisering med webbankskoder.En kopia av de uppgifter som vi har om dig kan du också beställa genom att göra en begäran på vår registerutdragsblankett efter stark autentisering eller genom att skicka ett meddelande på responsblanketten (välj ägarkundsrelation, S-Förmånskort och Bonus som ämne). Håll din information uppdateradDu kan även uppdatera dina personuppgifter på ditt S-användarkontot, i S-mobil och i ägarkundstjänsten (på nästan alla Prisma och Sokos), genom att skicka ett meddelande på responsblanketten (välj Ägarkundsrelation, S-Förmånskort och Bonus som ämne) eller genom att ringa till S-gruppens ägarkundstjänst på 010 76 5858. Vi får information om adress- och namnändringar direkt från befolkningsdatasystemet, om du har meddelat om ändringen dit och inte via befolkningsdatasystemet har förbjudit uppdatering av kundregister eller meddelat något annat förbud som förhindrar uppdatering.
Vanliga frågor
Nedan hittar du svar på de vanligaste frågorna om kunddataskydd. Vi har delat in svaren efter ämne. Om du har en fråga som du inte hittar svaret på nedan, eller om du vill ge feedback på våra dataskyddssidor, vänligen kontakta tietosuojustaavastaava@sok.fi.S-Förmånskortskunder
Läs mer
S-gruppens ägarkunds- och kundregister
Läs mer om S-gruppens ägarkunds- och kundregister.Kerää ja skannaa – användarvillkor och information om dataskydd
Läs mer om tjänsten Kerää ja skannaa.Enkäter
Genom enkätundersökningar utvecklar S-gruppen sin affärsverksamhet så att den bättre tillgodoser kundernas behov. Enkätundersökningar gör det möjligt för kunderna att göra sin röst hörd, så att kunderna är i centrum för vår utveckling. Läs mer om enkänter.Riktad marknadsföring i S-gruppens och S-Bankens externa kanaler
Om du samtycker till riktad annonsering på S-gruppens och S-Bankens externa kanaler kommer du att se riktad annonsering från S-gruppen och S-Banken när du till exempel läser en nättidning, tittar på en direktsändning eller surfar på sociala medier. Läs mer om Riktad marknadsföring i S-gruppens och S-Bankens externa kanaler.
