Käytämme S-ryhmän asiakasomistaja- ja asiakasrekisterissä sinusta olevia asiakastietoja S-ryhmän ja yhteistyökumppaneidemme, kuten tavarantoimittajien viestinnän, markkinoinnin ja sisältöjen kohdentamiseen, jotta viestintämme olisi mahdollisimman osuvaa ja jotta sinun olisi helppo löytää juuri sinua kiinnostavat tuotteet.
Kohdennamme markkinointia sekä S-ryhmän omissa kanavissa (esim. verkkosivut, mobiilisovellukset, sähköpostit) että ulkoisissa kanavissa, kuten sosiaalisessa mediassa (Facebook). Käytämme ulkoisten kanavien kohdennuksessa apuna mediayhteistyökumppaneita (Google ja Sanoma).
Kohdentaessamme markkinointia ja sisältöjä erilaisille asiakasryhmille käytämme mm. asiakasperustietoja, asiakasryhmittelyjä ja ostotietoja. Vielä tarkemmin sinulle osuvia sisältöjä tuotamme personoimalla S-ryhmän digitaalisia palveluita ja kohdennettua asiakasviestintää. Personoimme sisältöjä sekä kirjautuneille asiakkaille että selaimen evästeen perusteella. Esimerkkejä personoinnista ovat tuotesuosittelu, reseptisuosittelu ja etujen ja sisältöjen suosittelu.
Tuotesuosittelu
Tuotesuosittelun avulla sinun on helpompi löytää S-ryhmän verkkokaupoissa juuri sinua kiinnostavat tuotteet. Käytämme tuotesuosittelua myös markkinointiviestinnässä. Teemme tuotesuosittelua tuote-, tuoteryhmä- ja tuotemerkkitasolla. Suosittelu perustuu tuotetasoiseen ostotietoon ja asiakasryhmittelyihin. Pyrimme suosittelemaan sinulle sellaisia tuotteita, joita ostokäyttäytymiseltään samankaltaiset asiakkaat ovat ostaneet tai tuotteita, joita itse olet aiemmin ostanut.
Etujen ja sisältöjen suosittelu
Etujen ja sisältöjen suosittelu auttaa sinua löytämään juuri sinua kiinnostavat edut, kampanjat, tapahtumat ja tiedotteet S-ryhmän digitaalisista palveluista, kuten S-mobiilista. Suosittelussa hyödynnetään ostotietoja, kuten missä toimipaikoissa olet käynyt ja mitä olet ostanut. Käytämme myös demografiatietoja sekä digitaalisten palveluiden selailutietoja. Suosittelu muodostetaan yhdistämällä asiointitietoa siihen, minkälaisesta sisällöstä muut samankaltaiset asiakkaat ovat kiinnostuneet.
Reseptisuosittelu
Reseptisuosittelun tarkoitus on auttaa sinua löytämään helposti juuri sinua kiinnostavat reseptit S-ryhmän verkkopalveluista, kuten Yhteishyvästä. Reseptisuosittelussa käytetään evästettä, selailutietoja ja reseptien tietoja. Suosittelu perustuu aiemmin näkemiisi resepteihin.
Lue lisää markkinoinnista ja tietosuojasta myös täältä.